Bejelentés

Matyó Kertbarát Egyesület 3400. Mezőkövesd, Szent László tér 24.

MENÜ

Ingyenes Angol online nyelvtanfolyam kezdőknek és újrakezdőknek. Ráadásul most megkapod ajándékba A Hatékony Angol Tanulás Titkai tanulmányom.

2019. november 09. Parkosítás a Kőképnél

Mezőkövesden a város Északi részén van egy terület, melyen önkormányzatunk sportrekreációs központot alakított ki, ahol gördeszkások, korisok, biciklisek akadálypályákon gyakorolhatnak, nemzetközi versenyeket is rendezhetnek. Két grundfoci pálya is van. Mindent ingyen használhatnak. Ezt a területet hívják itt Mezőkövesden Kőképnek. A kőképről tudni kell, hogy török korabeli emlék, amely unikumnak számít. A török hódoltság határát jelezte. Több ilyen kőkép is van az országunkban, de a kövesdi határkő a legmagasabb. Városunkban kettő is található.

Ezen a hatalamas területen kaptunk az önkormányzattól egy részt, hogy parkosítsuk be. A mai nap ültettük a fákat. Az időjárás kegyes volt hozzánk. A parkosításnak még nincs vége, folytatjuk.

Köszönjük Vámos Gusztáv tagtársunknak, hogy a gödröket géppel kiásta.

A fotón, a parkosító csapat, melyen nincs rajta a Guszti az árokásó géppel, na meg nincs rajta a fotósunk, a jelenlegi csapat egyetlen nő tagja, Gál Kis Erika:

2019. október 1. Kirándulás Szomolyára a Cavernum Barlangszállásra

Mezőkövesdtől kb 8 kilométerre, a Bükk hegységben helyezkedik el Szomolya község. Itt találhatók a tufás hegyoldalban a 200 éves barlanglakások, amiket szállásoknak alakítottak ki. Ide látogatott el csapatunk. Ámultunk, bámultunk. Gyönyörűen kialakított modern szobák, konyhák, fürdőszobák, nagyon szép kilátás.

Ajánljuk mindenkinek.

2019. szeptember 27-28. VII. Matyó Őszi Zöldség - Gyümölcs kiállítás

Már hetedik alkalommal rendeztük meg az őszi kiállításunkat. Ez a kiállítás matyóföld zöldségeiről, gyümölcseiről, lekvárairól, süteményeiről szól, melynek résztvevői a tardi, szentistváni, mezőkövesdi kertszerető lakosai. Nagy sikere volt az óvodákban, iskolákban meghirdetett Tündérkerteknek is.

Meghívott vendégünk, a Szigetszentmiklósi Kossuth Kertbarát Kör az idén is gyönyörű standot készített. A kiállítás értékét nagyban növelte a Tardi Forrás Oktatási Központ színvonalas bemutatkozása is.

Matyóföld Legszebb Kertjei, a sütemény és a lekvárverseny, valamint Matyóföld Legnagyobb Töke versenyek díjkiosztása is ezen az eseményen történt.

Köszönet minden kiállítónak, nevezőnek, versenyzőnek. Jövő ősszel folytatjuk.

Az eseményem jelen volt az M1 televízió, ami élő adásban mutatta be a kiállítást a Ma délelőtt című műsorban.

A kiállítás berendezése közben:

M1:

mezokovesd.hu:

mezokovesd online:

mezőkövesd képekben

2019. szeptember 20-21. Szabacsi Napok

A Szigetszentmiklósi Kossuth Kertbarát Kör, már második évben hív meg bennünket a Szabacsi Napokra, ahol kiállítóként jelenünk meg, bemutatva a matyóság terményeit, és persze Mezőkövesd és a matyóság értékeit.

A Szabacsi Napokról tudni kell, hogy már a 13. volt. Virágkötészeti bemutatóval, Kertészeti szaktanácsadással, ételszobrászattal, kézműveskedéssel, kiállítással, vásárral színesítették meg a napokat. A szervezést a Kossuth Kertbarát Kör rendezi minden évben.

2019. szeptember 7. Gépésztalálkozó, Pomázi Kertbarátok fogadása

Mint már annyi éve, idén is feldíszítettük az öreg 100 éves Skoda traktort és a pótkocsit a felvonulásra.

Másnap, szombaton volt a XXI. Országos Mezőgazdasági Gépésztalálkozó felvonulása, ahol a régi traktorok felújítva vonultak végig Mezőkövesden, az általunk feldíszítettel együtt:

Ezen a napon, szombaton látogattak meg bennünket a Pomázi Kertbarátok. Fél kilencre vártuk őket. A Rendezvények Házáben fogadtuk őket egy reggelivel, majd városnézésre indultunk, ahol bemutattuk Mezőkövesd nevezetességeinek egy részét. Közben megnéztük az öreg gépek felvonulását. Ebéd után még egy kis kávézgatás, borozás után, amit a Hadas városrészben tartottunk, a pomáziak egy része elment fürdeni a Zsóry Fürdőbe, a másik résznek bemutatásra került a Hadas városrész és a gépmúzeum.

Egy nagyon vidám, aranyos csapatot ismertük meg bennük.

Reméljük jól éreztétek magatokat pomázi kertbarátok. Jövőre folytatjuk.

2019. szeptember 5. Kirándulás Gyálon

A Gyáli Kertbarátok meghívására szeptember 5-én Gyál városába kirándultunk. 10 órára értünk oda. Már nagyon vártak bennünket. A fogadás és a reggeli után megnéztük a város nevezetességeitA séta után megnéztük a kiállításukat, majd a legszebb kertek díjátadója következett az Arany János Közösségi Házban. A finom ebéd után egy nagyszerű délután következett, zenekarral, táncal. Sajnos, délután 5 óra körül vissza kellett indulnunk.

Egy nagyon aranyos csapattal találkoztunk.

Király László elnök úr és kedves Gyáli Kertbarátok. Nagyon köszönjük a meghívást. Nagyon jól éreztük magunkat veletek. A kapcsolatot tartjuk. Jövő évben találkozunk.

2019. augusztus 20. Matyóföld tortája 2019. győztes torta bemutatása

Ebben az évben, augusztus 20-án, a Hajdú Ráfis János Mezőgazdasági Gépmúzeumban lett bemutatva a nagyközönségnek a Matyóföld tortája 2019. győztes tortája. A 11 db 20 szeletes tortát a Rozetta Coop Kft sütötte meg, az eredeti recept alapján.

2019. augusztus 4. Matyó Folklórfesztivál

Mint minden évben, most is főztünk matyó töltöttkáposztát. A káposzta mellett több száz palacsintát sütöttünk. Estére minden elfogyott. Jól éreztük együtt mgunkat.

2019. augusztus 1. Szalmabábú készítés a Matyó Folklórfesztiválra.

XVII. alkalommal rendezik meg Mezőkövesden a Matyó Folklórfesztivált. Minden évben részt veszünk mi kertbarátok is ezen a rendezvényen. Most szalmabábukat készítettünk, azaz egy matyó lányt és egy matyó fiút. A három napos fesztiválon rengetegen fényképezkedtek a bábuk előtt.

Ahogy elkészült, mi is fényképezkedtünk a bábuk előtt:

2019.július 27. Jászkiséri kirándulás

Június végén a Jászkiséri Kertbarátok ellátogattak hozzánk Mezőkövesdre. Most, mi kaptunk meghívást Jászkisérre. 9 óra körül megérkeztünk. Már vártak bennünket. Reggeli után megmutatták Jászkisér nevezetességeit. Nagyon szép kis város, teli érdekességekkel, jászsági értékekkel. Délután finom ebéddel vártak bennünket. Nagyon jókat beszélgettünk, este 7 óra körül indultunk haza.

Nagyon szimpatikus, kedves társaságot ismertünk meg a Jászkisériekben. Tartjuk a kapcsolatot, még meglátogatjuk egymást.

Köszönjük nektek Jászkisérieknek ezt a szép napot!

2019. június 29. Jászkisér Kis-Ér Kertbarát Kör fogadás

A Táncpajtában vártuk a jásziséri kertbarátokat, aki Ládi András elnök úr vezetésével, 9 órára megérkeztek. Egy kis reggeli, na meg a kupica pálinka után egy kedves ismerősünk, Cservenyák Ilona bemutatta a kertbarátoknak városunk egy-két nevezetességét, a Szent László templomot (ahogy kövesden hívjuk, a nagy templomot), a Matyó Múzeumot és a Városi Galériát, ahol városunk híres templomfestőjének az életmű kiállítás van. Egy óra körül visszaérkezett a csapat a Táncpajtában, ahol az egyesületünk tagjai főztek, sütöttek. Ebéd után bebarangoltuk a Hada városrészt, majd elmentünk a Hajdú Ráfis János Gépmúzeumba, ahol az idősebbek még emlékeztek sok gépre, amivel még apáink szántottak, vetettek, arattak. Délután még egy jót beszélgettünk, borkóstolással.

Egy szimpatikus, nagyon rendes csapatot ismertünk meg a jászkisériekben. Július 27-én, mi megyünk hozzájuk, Jászkisérre. Már nagyon várjuk a találkozót.

2019. június 24. Magaságyás ültetés, gondozás

Mezőkövesd, Egri úti lakótelepen a város kialakított egy közösségi kertet, magaságyásokkal. Két magaságyást az iskolások kapták. Az egyiket beültetták zöldségfélékkel, a másikat ma mi ültettük be fűszernövényekkel. Az iskolai nyári szünetre elvállaltuk mind a két magaságyás gondozását.

2019. június 21-23. Szőreg Rózsafesztivál

Kirándulást szerveztünk Szőregre, a Rózsafesztiválra. A kirándulás három napos volt. Első nap elmentünk Ópusztaszerre, a Nemzeti Történeti Emlékparkba, ahol idegenvezető vezetett végig  bennünket. Este Makón szálltunk meg. Makón szétnéztünk a Maros partján, megnéztük a várost, majd egy kis szieszta következett a Hagymatikum Fürdőben. Másnap Szeged városa volt a cél, ahol tárlatvezetéssel megnéztük a Fogadalmi templomot, azaz a Szegedi Dómot, majd a Szent István téri víztornyot. Délután átmentünk Szőregre, ahol kezdődött a rózsafesztivál. Harmadik nap Deszkre utaztunk, ahol már várt bennünket az AGRI-ROSE Kft. alapítója, Tóth Ferenc. Kimentünk a rózsaföldekre, ahol előadást hallottunk a rózsák nemesítéséről, tarmasztéséről, gondozásukról.

2019. június 4. Tard, Forrás Oktatási Központ

Ignácz József kertészmérnök barátunkról már többször írtunk honlapunkon. Jelenleg Tard településen dolgozik a Forrás Oktatási Központ iskolában, ahol a kertészet tudományára tanítja a gyermekeket, szeretteti meg velük a kertészkedést. Ő hívott meg bennünket. Mit is mondjunk? Szinte a semmiből egy gyönyörű gazdaságot hozott, hoztak össze. Nem csak haszonnövényekkel, hanem dísznövényekkel is foglalkoznak. Szaporítják őket és viszik a mezőkövesdi piacra. Jó kezekben van a gazdaképző. Gratulálunk neked Józsi barátunk.

Beszéljenek a képek:

2019. május 27. Kertészkedés a Holdal

Lukács Andrea kertbarátunk már nagyon régen foglalkozik asztrológiával. Szakembernek számít az asztrológiában. Ezen az előadáson a holdnaptárról, a kertészkedésben a Hold fontosságáról tartott előadást. Elmondta, melyik holdfázisban, mit kell tenni a növényekkel. Évek alatt így kertészkedik otthon. Az élóvilágra, ránk, emberekre is nagy hatással van a Hold. Érdemes a holdnaptár alapján kertészkedni.

Köszönjük Andrea. Igazán érdekes előadás volt.

2019. május 18. Természetvédelmi nap, Gyáli Kertbarátok látogatása

Első alkalommal rendeztük meg Bükkalja Természetvédőkkel a Magyar Természet Napját, városunkban, Mezőkövesden, a Kavicsos tó- és Szabadidőparkban. A rendezvényre meghívtuk Glavanovits Tamás solymászt, aki elvarázsolta sólymaival, füles baglyával a közönséget. Előadást tartott még Kleszó András, a Bükki Nemzeti Park természetvédelmi őre a nagyvadakról, azaz a már az Északi Középhegységben megtelepedett farkasokról, hiúzokról és az időnként országunkba betévedt barna medvékről. Valamikor is éltek itt ezek az állatok. A lényeg, nem kell tartani tőlük. Félnek az emberektől, csak ne zavarjuk az élethelyén. Gyermekrajz pályázatot is hirdettünk, amire 79 rajz érkezett a gyermekektől a Bogácsi Bükkalja Általános Iskolából, és Mezőkövesd három iskolájából, a Bárdos Lajos, Szent Imre és Mező Fernc tagiskolákból. Öröm volt látni, hogy a gyermekek a rajzaikon is bemutatták, mitől is kell tartanunk, milyen lépéseket kell tennünk, hogy megóvjuk a környezetünket, megóvjuk a természetet. Reméljük, ők már többet fognak tenni a környezetvédelemért.

Másik programunk volt a Gyáli Kertbarátok fogadása városunkban. A Táncpajtában fogadtuk őket. Cservenyákné Icával, aki igazán jól ismeri városunk és a matyóság történetét megmutattuk a kertbarátoknak a Szent László templomunkat, a Matyó Múzeumot, a Városi Galériát. Délután, fél kettőre elkészültünk a matyó babgulyással és a közel 200 db. palacsintával, természetesen a házi pálinka és a jó ostorosi bor társaságában, na meg a sok féle tagjaink által készített süteménnyel. Ebéd után, szabad program volt. Volt aki a Mezőgazdasági Gépmúzeumba jött el velünk, ahol az alapító, Hajdú Ráfis János bácsi mutatta be a gépcsodákat, volt, aki a környező tájházakban nézelődött, vásárolt emléket a családtagoknak.

Nagyon szimpatikus kertarátokat ismertünk meg, akiket Király László elnök úr vezet Gyálon. Megbeszéltük, az idén, szeptember 5-én találkozunk Gyálon, az általuk rendezett terménykiállításon.

Köszönet, hogy meglátogattatok bennünket, meglátogattátok városunkat!

2019. május 13. Tea termesztése, teázási szokások

Varga Marianna teaszakértő a Magyar Teaprojektet mutatta be. Holland kertész szaporította azt a fajta teát, ami bírja a mi éghajlatunkat is. Már Magyarországon is többen foglalkoznak teatermesztéssel. A teaszakértő elmagyarázta a fehér, fekete és a zöld teák készítését, a helyben bemutatott tealevelekből készített finom teát. A tea ízét, zamatát csak úgy tudjuk érezni, ha nem teszünk bele se mézet, se cukrot, még citromot sem.

2019. május 10-11.

Két napos szakmai kiránduláson vett részt egyesületünk. Május 10-én reggel 5 óra után indultunk. 8 órára már vártak bennünket a Vácrátóti Arborétumban, ahol tárlatvezetéssel bebarangoltuk az egész területet. 11 órakor már Vácott voltunk, ahol Visotha Mihály, a pomázi kertbarátok elnöke várt bennünket és elvitt bennünket a Váci Székesegyházba, majd a szeplőtelen fogantatás Fóti templomban. Mind a két helyen tárlatvezetéssel néztük meg a templomokat.

Délután Pomázon vártak bennünket a pomázi kertbarátok. Vendégül láttak bennünket. Ismerkedtünk, jókat beszélgettünk. Délután hat óra tájban egy rövid időre megálltunk Dobogókőn. Estére megérkeztünk Esztergomba, a szállásunkra. Másnap reggel indultunk az Esztergomi Bazilikába, ahol szintén tárlatvezetéssel néztük meg azt a csodálatos bazilikát, majd átmentünk a várba. Egy órára Visegrádra értünk, ott már várt bennünket az idegenvezető, aki elmondta a Visegrádi Fellegvár történetét. A vár után elmentünk a visegrádi Bertényi Miklós Füvészkertbe.

Egy igazán tartalmas két napunk volt.

2019. május 4. Fűszer és gyógynövények vására.

Több éve, minden május elején meghívjuk a békéscsabai Kereki kertészetet Mezőkövesdre. A fűszer és gyógynövényeket sokan keresik városunkban. Ma is így volt ez. A Városi Piaccsarnok előtt volt az árusítás. Reggel még jó idő volt, de 10 óra körül egy kicsit eleredt az eső, de a piacnak is lassan vége volt már. 10-11 órakor a többi árús is össze szokott pakolni.

Az alábbi kép már a piac végefelé készült:

2019. május 1. Majális a Zsóry-fürdőben

Mint minden évben ma is részt vettünk városunk más civil szervezeteivel együtt a Zsóry majálison. Feldíszítettük a sátrakat, főztünk Matyó öhönt. Volt zöldség-gyümölcs, virág totó is, aminek nagy sikere volt a fürdőző vendégek körében. Aki eltalálta a találós kérdésre a helyes választ, a kertbarát tagok által nevelt és becserepezett növényeket kaptak, melyeket nagy örömmel vittek haza.

2019. április 29. Giz-gaz kóstoló

Giz-gaz kóstoló előadást tartott Máthé Orsolya a Banya-Tanya Alapítvány vezetőségi tagja. Orsi már több alkalommal is tartott érdekes előadást, a kertművelésről. Arról a kertművelésről, melyet nagy és dédszüleink még ismertek. Röviden, a permakulturás kertművelésről.

Többször szerettünk volna elmenni az általa tartott Giz-gaz sétára, melyet Bátor település melletti erdőkben, réteken tart, ahol a háztáji kertet művelők körében gaznak, gyomnak emlegetett növények jótékony hatásait mutatja be az érdeklődőknek. Mivel sosem sikerült elmennünk, most Ő jött el hozzánk. Elmondta, a kertben, amerre nézünk, mindenhol találunk gyomnövényeket. Ezek a növények arra is utalnak, hogy a földünk savanyú, vagy lúgos kémhatású. Ezek a gyomnövények gyógyító hatással bírnak. Egyszerűen lehet készíteni belőlük teát, főzeléket, turmix italokat. Megtudtuk, melyikben milyen vitaminok, ásványi anyagok vannak, amik szinte kiváltják a kereskedelemben kapható vitamin bogyókat. Ott vannak körülöttünk, csak le kell hajolni értük, és az említett módon el kell készíteni. Ja, és pénzbe sem kerül. Ezek a készítmények nagyon jó hatással vannak a szervezetünkre.

Orsi hozott krémeket, melyeket általa sütött házi kenyérrel kóstolgattunk, és különböző tea féléket iszogattunk. A készítmények illatosak, jó ízűek.

Köszönjük Orsi. Még az idén találkozunk, egy városunk körüli sétán, ahol gyomnövény túra, az az  Giz-gaz túra lesz.

2019. április 29. Szemétszedés

"Jobb, ha el sem dobod" szemétgyűjtő akciót szervezett a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Az akcióban egyesületünk tagjai is részt vettek.

2019. április 27. Budai Arborétum

Elmentünk a Dísznövény Szakkiállítás és Vásár 2019. rendezvényre a Budai Arborétumba. Kicsit hűvös, olyan igazi kiránduló idő volt. A sok szépség látványa kárpótolt bennünket. Körbesétáltuk a területet. Rengeteg termelő hozta el a szebbnél szebb növényeit. Érdekes, tanulságos előadásokat hallgattunk, vásároltunk sok-sok növényt. Ide, minden növényszeretőnek el kell mennie.

A csapatunk egy része:

és a többiek:

2019. április 21-22. Matyó Húsvét

Mint minden évben, az idén is részesei voltunk a Matyó Húsvétnak. Dekorációkkal készültünk, mint a Matyó Húsvéti Nyúl, a Matyó Tojás, és új dekorációként a húsvéti tojásfa sok színe, festett, matyó tojással.

2019. április 13. Zuglói kertbarátok fogadása

A Zuglói kertbarátok látogattak el hozzánk. A Gépmúzeumba fogadtuk őket, majd rövid ismerkedés után, bemutattuk nekik városunk nevezetességeinek egy részét. A Matyó Múzeumba kezdtük, ahol régi jó ismerősünk, Cservenyák Ilona mutatta be a matyóság történetét. Megnéztük a Szent László templomot (helyi mondás szerint a nagytemplomot), ahol szintén Ica volt, aki elmagyarázta a templom történetét, a freskók mondanivalóját. Egy rövid időre elmentünk ebédelni, majd folytattuk a gépmúzeumba, ahol Hajdú Ráfis János bácsi, a múzeum alapítója tartott élvezetes előadást. Egy rövid időre a Hadas városrészre is volt időnk, ahol Kisjankó Bori néni házába mentünk be, majd Kovács Szabolcs népi iparművész bútorfestő mutatta be alkotásait.

Egy nagyon kedves társaságot ismertünk meg a zuglói kertbarátokban.

2019. április 8. Húsvéti díszek készítése

A kertbarát lányok egy új technikával húsvéti ajtó, asztali díszeket készítettek. Mindenki beleadta kreativitását. Jó volt látni, hogy örömmel készítették és büszkén vitték haza szeretteiknek megmutatni munkájukat és kitenni a díszeket a húsvéti ünnepekre.

2019. április 5. Bortúra az Ostoros-Bor Zrt-nél

Kis csapatunk meghívást kapott az Ostoros-Bor Zrt. Novaji palackozó üzemébe. Négy órakor érkeztünk az üzembe. Petránné Hajdú Rita üzemvezető végigkalauzolt bennünket, megmutatta az Ostoros Borászatból beszállított borokat hogy palackozzák. Az üzemlÁtogatás után elmentünk Egerbe, a Szépasszony-völgyébe, az Ostoros-Bor Zrt. látványpincéjébe, ahol hat féle bort mutatott be Petránné Rita. Mind a hat fajtát megkóstoltuk, Rita a kóstolás előtt elmondott mindent, amit a kóstolandó fajtákról tudni kellett. Paraszt tálat vacsoráztunk.

Egy kellemes késő délutánt töltöttünk együtt, ami egy kicsit belenyúlt az éjszakába is.

Köszönjük Rita.

2019. április 1. Közgyűlés

Megtartottuk éves közgyűlésünket, melyen értékeltük az előző évet, a tagsággal egyeztettük az egyesület pénzügyi helyzetét, megbeszéltük 2019 év programjait.

2019. március 23. Matyóföld Tortája 2019.

Az idén már második alkalommal rendezte meg egyesületünk a Matyóföld Tortája versenyt. A versenyt matyóföld három településén, Mezőkövesden, Szentistvánon és Tard településen hirdettük meg.

Kilenc fős zsüri bírálta a szebbnél szebb alkotásokat. A zsűri tagjai a környék cukrászai voltak. Az idén hét tortával neveztek. A zsűrizés tíz órakor a megnyitó után már is elkezdődött. Délután egy órakor lett vége a bírálatoknak, ezután jött az eredményhirdetés. Az első díjat, így a vándor serleget is Balogi Zsuzsanna nyerte, Meggyes-mákos mámor fantázia nevű tortájával.

2019. március 18. Gyümölcsfák tavaszi védelme

Mint március 2-án, most is Budai Károly barátunkat hívtuk meg a gyümölcsfák tavaszi védelmének előadására. Karcsi barátunk hosszú évtizedeken keresztül dolgozott a Növény és Talajvédelmi Igazgatóságon, mint növényvédelmi szakmérnök. Az előadáson bemutatta a monofág, az oligofág és a polifág kártevőket, az ellenük való védekezés módjait úgy a kémiai, mint az egyszerű biológiai megoldásokat

Kis kertekben nem minden esetben kell a kémiai vegyszerekhez nyúlni, egyszerű praktikákat is lehet alkalmazni. A lényeg az, hogy legalább egy-két naponta alaposan figyeljük meg gyümölcsfáinkat. Amennyiben találunk rajta valamilyen eltérést, azonnal avatkozzunk be azokkal a bizonyos egyszerű praktikákkal.

Köszönjük Karcsi barátunk. Megint sokat tanultunk tőled.

2019. március 8. Rózsáink metszése

2011. évben ültettünk Kisjankó Bori hímzőasszony emlékére 100 tő rózsát. Mint minden márciusban, most is megmetszette kis csapatunk.

2019. március 2. Metszés bemutató

Mint a már eltelt évek márciusában, most is metszés bemutatót tartottunk, amit megjelentettünk a helyi Mezőkövesdi Újságban is.

Budai Károly barátunk mutatta be a metszés fortélyait. Karcsi agrármérnök, növényvédelmi szakmérnök. Régi gyümölcsös gazda. A kezében benne van minden fajta gyümölcsfa metszése. Megmutatta az alma, körte, sárgabarack, és az őszibarack metszését. Elmondta, a sárga és az őszibarackok metszése még ráér, a hónap végén. Sokat tanultunk most is Karcsi barátunktól.

Köszönjük a metszés bemutatást.

2019. február 18. Citrusfélék gondozása, nevelése, szaporítása

Örkény György elfogadta meghívásunkat. Tudni kell róla, hogy hosszú ideje foglalkozik a citrusfélékkel. Jelenleg több mint 60 termő citrom, narancs, mandarin fája van.

Elmondta az érdeklődőknek a citrusfélék nevelésének, szaporításának minden csínját-bínját. Elmondása szerint, egy kis odafigyeléssel pár éven belül termést ehetünk a saját fánkról.

Nem is olyan régen foglalkozott a televízió egyik műsora azzal, hogy semmi képpen ne reszeljünk a süteménybe boltból vásárolt narancs, citrom héjat, mivel nagyon nagy mennyiségben tartalmaz kémiai anyagokat (tartósításból, érlelésból visszamaradt szereket). Mint Örkény György is említette az othon termesztett, igazán bio, nyugodtan fogyaszthatjuk még a héját is.

Gyuri, nagyon szépen köszönjük ezt az érdekes tartalmas előadást. Sok ügyes, jó ötletet adtál a citrusok neveléséről.

2019. február 08. Egyesületi disznótor

Már második alkalommal fogtunk össze, és közösen, jelenleg harmincan, vágtunk egy disznót, amit helyben fel is dolgoztunk. A helyszín, a Táncpajta volt. Köszönet a Matyó Népművészeti Egyesületnek, hogy megint helyet biztosított a disznótorra.

Nagyon jó hangulatban telt el az egész nap. Sült hagymás vérrel kezdtük a napot, na, persze a kötelező disznótoros pálinkát sem hagytuk el. Délután meg jött az ebéd. Húsleves, csigatésztával, töltött káposzta, pecsenye, hurka, kolbász, házi savanyúval, finom Ostorosi fehér, vörös borral öblítve. Mindenki kivette a részét a munkából. Jövőre folytatjuk.

2019. január 26. Farsangi Kertész Bál

Mint minden évben, most is farsangi bállal kezdtük az évet. Már hagyomány lett ebból a kertész bálból. VII. alkalommal szerveztük meg. Az idén jelen voltak a bálon a Jász Kertbarát Klub, Egri kertbarátok, a Besenyőtelki Pacsirta kórus és a Rimaszombati kertbarátok is. Paródiák, jelmezes felvonulás, jelmezes előadások és a Satelit zenekar adta az igazán jó hangulatot. Hajnal 2 óra után lett vége a bálnak.

Jövőre folytatjuk.

Ingyenes honlapkészítő
Profi, üzleti honlapkészítő
Hirdetés   10
Végre értem amit angolul mondanak nekem, és megértik amit mondok.